Verzending & Levering
Wij doen er alles aan om jouw nieuwe sieraad zo snel en veilig mogelijk bij je te krijgen. Hier vind je alle informatie over onze verzending en levertijden.
Mededeling omtrent drukke periodes
Wij doen ons uiterste best om jouw bestelling zo snel mogelijk te verwerken en te verzenden. Houd er echter rekening mee dat tijdens drukke periodes (zoals rondom feestdagen) en actieperiodes de verwerkings- en verzendtijd kan toenemen door het grote aantal bestellingen. Daarnaast zijn wij afhankelijk van onze bezorgpartner en onvoorziene omstandigheden. Een vertraging van 1 tot 2 dagen bovenop de normale levertijd is hierbij mogelijk. Gebruik altijd de Track & Trace code om de meest actuele status van je pakket te volgen.
Beschadigd of incompleet pakket ontvangen?
We raden je aan je bestelling direct bij ontvangst te controleren. Mocht je zien dat er iets beschadigd is of ontbreekt, neem dan alsjeblieft binnen 5 dagen contact met ons op. Deze termijn is belangrijk, omdat onze partner PostNL na 5 dagen helaas geen schade- of vermissingsclaims meer in behandeling kan nemen.
Verzendkosten
Bij Clary is de standaardverzending gratis voor bestellingen vanaf € 75,- met een bezorgadres in Nederland. Je kunt je pakket thuis laten bezorgen of bij een PostNL-punt.
- Bestel je voor minder dan € 75,-? Dan betaal je € 4,25 voor thuisbezorging of € 6,80 als je het laat bezorgen bij een PostNL-punt.
- De verzendkosten worden berekend na de verrekening van eventuele kortingen (zoals acties, productkortingen of waardebonnen/kortingscodes).
Verzending
Tijdens het afrekenen kun je kiezen voor de verzendmethode die jou het beste uitkomt.
- Afhalen bij een PostNL-punt: Als je kiest voor afhalen bij een PostNL-punt, werkt het als volgt: je rondt eerst de betaling af. Direct daarna krijg je de optie om de gewenste afhaallocatie te selecteren. Mocht je per ongeluk vergeten een locatie te kiezen, geen zorgen. Je ontvangt na 30 minuten automatisch een e-mail met een herinnering om dit alsnog te doen.
- Verzending naar het buitenland: Woon je in het buitenland en wil je graag bij ons bestellen? Neem dan even contact met ons op, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Hulp nodig?
Veelgestelde Vragen Verzenden
Staat je vraag er niet tussen? Bekijk dan eventueel onze andere onderwerpen op de veelgestelde vragen pagina of neem gerust contact met ons op.
Levering
Wij nemen graag de tijd om jouw bestelling met zorg te verwerken en in te pakken. De levertijd verschilt per sieraad. Kijk daarom altijd op de productpagina voor de actuele schatting. In de meeste gevallen verzenden we je sieraad binnen 5-7 werkdagen.
Tijdens feestdagen kan er een vertraging van 1 tot 2 dagen optreden. We doen er alles aan om je pakketje zo snel mogelijk te bezorgen.
Zodra je bestelling is verwerkt door ons, ontvang je per e-mail een verzendbevestiging. Let op: deze wordt niet direct na je bestelling gestuurd, dit kan een aantal dagen duren. In deze e-mail staat de Track & Trace code. Dit is een link waarmee je de zending kunt volgen.
Je kunt kiezen uit de volgende bezorgopties: Standaard zending naar je huisadres of bezorging bij een PostNL-punt.
Wat vervelend dat je een artikel mist. Stuur ons zo snel mogelijk na ontvangst een e-mail met daarin je ordernummer en welk artikel je mist.
Onze excuses! Je mag het verkeerd ontvangen artikel aan ons retourneren. Neem contact met ons op, zodat we samen tot een passende oplossing kunnen komen.
Het spijt ons dat je een defect of beschadigd artikel hebt ontvangen. Neem contact met ons op, zodat we samen tot een passende oplossing kunnen komen.
In principe leveren wij alleen binnen de Nederlandse markt. Wil je toch heel graag iets bij ons bestellen? Neem dan contact met ons op, dan bekijken we de mogelijkheden.
Je mag ons een e-mail sturen met een foto van de verpakking en je bestelnummer. Wij zoeken dit graag voor je uit en komen zo snel mogelijk met een oplossing bij je terug.
Track & Trace
Je ontvangt de Track & Trace code per e-mail zodra jouw pakket door ons is verwerkt. Omdat wij niet alles direct versturen, kan dit enkele dagen duren na het plaatsen van je bestelling.
Het is goed om te weten dat wanneer jouw Track & Trace code is aangemaakt, je pakket nog niet direct in handen is van PostNL. Je bezorgtijd is daarom niet meteen bekend. We raden je aan de volgende ochtend de status nogmaals te bekijken. Indien de status uitblijft, is jouw pakket nog niet aan een rit toegewezen. Je kunt dit het beste even afwachten. Duurt dit langer dan 2 dagen? Neem dan contact met ons op, zodat we dit voor je kunnen uitzoeken.
Dit betekent dat jouw pakket onderweg is van ons naar het depot van PostNL. De eerste scan wordt namelijk pas in het depot gegeven. Je kunt dit rustig afwachten; meestal is er op de volgende leverdag een levertijd bekend.
Dit betekent dat het pakket succesvol is aangekomen in het sorteercentrum van PostNL. PostNL voert hierna nog een scan uit, waarna je een verwachte bezorgtijd zult zien op de Track & Trace link.
Je Pakket
Wat vervelend dat je bestelling onvindbaar is, ook al staat deze als 'bezorgd' gemarkeerd. Dit kan verschillende oorzaken hebben, afhankelijk van hoe het verzonden is.
We willen je vragen om eerst even de volgende stappen te doorlopen:
- Als het om een brievenbuspakketje ging, kan het zijn dat de postbode dit per ongeluk bij de directe buren in de bus heeft gedaan, soms zonder een briefje achter te laten. Vraag alsjeblieft bij hen na of zij iets hebben ontvangen.
- Als het een pakket was dat een handtekening of ontvangstcode vereiste, vraag dan alsjeblieft na of een huisgenoot of familielid het pakket heeft aangenomen en de code heeft gegeven.
Pakket nog steeds spoorloos? Heb je bij buren én huisgenoten geïnformeerd en is het pakket nergens te vinden? Neem dan direct contact met ons op. Wij starten dan onmiddellijk een officieel onderzoek bij PostNL om na te gaan wat er precies is gebeurd met de handtekening, de code of de afleverlocatie.
Word je pakket zichtbaar beschadigd aangeboden door de postbezorger? Weiger dit pakket dan aan de deur en neem direct contact met ons op.
Is het pakket via de brievenbus binnengekomen of heb je het al aangenomen? Neem dan contact met ons op (maak indien mogelijk eerst foto's van de schade aan de doos).
Voor pakketten die extra beveiliging vereisen gebruiken we een unieke ontvangstcode. Dit is een code die je aan de bezorger moet geven als bewijs van ontvangst. Het zorgt ervoor dat het pakket alleen aan jou, of iemand op jouw adres, wordt overhandigd en niet bij de buren wordt achtergelaten.
Je ontvangt deze code (meestal 4 cijfers) per e-mail, direct van PostNL, zodra je pakket is gesorteerd en klaargemaakt voor bezorging. Deze code staat vaak in dezelfde e-mail als je definitieve Track & Trace-informatie en het bezorgtijdvak. Controleer eventueel ook je spam-map (ongewenste e-mail).
Omdat het pakket niet bij de buren mag worden afgeleverd, zal de bezorger het pakket weer meenemen. In de meeste gevallen gaat het pakket direct naar het dichtstbijzijnde PostNL-punt. Je kunt het daar (meestal de volgende werkdag) ophalen. Let op: je hebt dan vaak de code én een geldig legitimatiebewijs nodig om het pakket mee te krijgen.
Nee. De Track & Trace-code (die vaak begint met '3S' of 'JVGL') gebruik je om je pakket online te volgen. De ontvangstcode is een kortere code (bijv. 4 cijfers) die je uitsluitend aan de deur aan de bezorger geeft om het pakket fysiek in ontvangst te nemen.
De code staat in de e-mail die je van PostNL hebt ontvangen over de bezorging. Zoek in je inbox naar e-mails van PostNL rond de tijd van je bestelling. Kun je de code echt niet meer vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice, dan proberen wij de code voor je te achterhalen.
