Retourneren
Niet helemaal tevreden met je aankoop? Geen probleem! Bij Clary begrijpen we dat je soms van gedachten verandert. Je kunt jouw bestelling eenvoudig retourneren binnen 30 dagen na ontvangst.
Je kunt artikelen binnen 30 dagen retourneren als ze ongebruikt, onbeschadigd en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking zitten. Retourzendingen worden niet geaccepteerd bij duidelijke gebruikssporen of wanneer de originele verpakking ontbreekt.
Het Retourproces
- Stap 1: Aanmelden
Ga naar ons retourportaal om je retour aan te melden en je retourlabel te ontvangen. - Stap 2: Inpakken
Pak het product, inclusief de originele productverpakking, zorgvuldig in. Je kunt hiervoor de verzenddoos gebruiken die je van ons hebt ontvangen of een andere stevige verpakking. Als je een eigen verpakking gebruikt, zorg er dan voor dat de afmetingen overeenkomen met het type label dat je in stap 1 hebt aangemeld: maximaal 38 x 26,5 x 3,2 cm voor een brievenbuspakket of 34 x 28 x 12 cm voor een klein pakket. Voeg een notitie met je naam en ordernummer (of de originele pakbon) toe in de doos. Verwijder ten slotte het oude verzendlabel en bevestig het nieuwe retouretiket zichtbaar op de buitenkant van de doos. - Stap 3: Versturen
Lever het pakket in bij een PostNL-punt. Je hoeft bij het servicepunt niets meer te betalen; dit heb je al voldaan in ons retourportaal. Zoek een PostNL-punt bij jou in de buurt via de PostNL locatievinder. Bewaar het verzendbewijs dat je ontvangt altijd goed! - Stap 4: Verwerken
Na ontvangst in ons magazijn verwerken we je retourzending binnen 10 werkdagen. Je ontvangt hiervan automatisch een bevestiging per e-mail.
Goed om te weten (Terugbetaling)
Bij een retour wordt het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk teruggestort. Dit gebeurt uiterlijk binnen 14 werkdagen nadat je ons hebt laten weten de aankoop te herroepen. We mogen echter wachten met terugbetalen tot we de goederen hebben terugontvangen.
- We betalen je terug via hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt voor de oorspronkelijke transactie. Er worden in ieder geval geen kosten in rekening gebracht voor de terugbetaling zelf.
- Heb je betaald met een giftcard? Dan ontvang je de terugbetaling ook in de vorm van een (nieuwe) giftcard.
Hulp nodig?
Veelgestelde Vragen Retourneren
Staat je vraag er niet tussen? Bekijk dan eventueel onze andere onderwerpen op de veelgestelde vragen pagina of neem gerust contact met ons op.
Nee, retourneren is niet kosteloos. De retourkosten bedragen € 4,25 voor een brievenbuspakket en € 6,80 voor een klein pakket. Je retourzending is hiermee direct verzekerd. Daarmee willen we samen verspilling tegengaan. We helpen je graag om direct de juiste keuze te maken, bijvoorbeeld met onze maattabellen en verbeterde productafbeeldingen, om te voorkomen dat je een artikel moet terugsturen. Wil je toch iets terugsturen? Meld je retour dan aan via ons retourportaal.
Ja, ruilen is mogelijk, met uitzondering van gepersonaliseerde artikelen. Je kunt het item dat je wilt ruilen eenvoudig retourneren volgens de bovenstaande instructies. Je kunt vervolgens direct een nieuw item bestellen via de website, of wachten tot je retourzending door ons is verwerkt en terugbetaald.
Je ontvangt binnen 10 werkdagen na ontvangst van je retourzending een bevestiging per e-mail. Het volledige aankoopbedrag (inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending) wordt uiterlijk binnen 14 dagen na de verwerkingsbevestiging teruggestort.
Wij ontvangen het artikel graag retour zoals je het hebt ontvangen. In de meeste gevallen zal een los kaartje geen probleem zijn, maar we dienen het artikel eerst te beoordelen om te bevestigen of we je het gehele aankoopbedrag kunnen terugbetalen.
Je kunt je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. Om je retour succesvol te verwerken, hanteren we de volgende voorwaarden:
- Uitzonderingen: Gepersonaliseerde artikelen (zoals sieraden met gravure of maatwerk) kunnen helaas niet geretourneerd worden.
- Staat van het artikel: Het artikel moet ongebruikt, onbeschadigd en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele productverpakking zitten.
- Procedure: Meld je retour altijd vooraf aan via ons retourportaal.
- Verpakking: Zorg ervoor dat het artikel goed is verpakt in een stevige verzenddoos. Dit voorkomt schade tijdens het transport terug naar ons.
Nee, cadeaukaarten kunnen niet geretourneerd of ingewisseld worden voor geld.
Als je een bestelling retourneert die (deels) met een cadeaukaart is betaald, krijg je een nieuwe cadeaukaart van ons voor het desbetreffende bedrag. Heb je zowel met een cadeaukaart als een andere betaalmethode betaald? Dan krijg je een nieuwe cadeaukaart en wordt het resterende bedrag teruggestort via de andere betaalmethode.
