Hulp nodig?
Veelgestelde Vragen
Om je zo snel mogelijk te helpen, hebben we hier de antwoorden op de meest gestelde vragen verzameld. Grote kans dat je hier direct vindt wat je zoekt! Staat je vraag er onverhoopt niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag persoonlijk verder.
Bestellen
Wij kunnen je een indicatie geven van wanneer het artikel weer beschikbaar komt. Neem hiervoor contact met ons op.
Je kunt je kortingscode verzilveren op de afrekenpagina. Vul de code in bij het vak 'Kortingscode & Cadeaubon'. Het bedrag wordt daarna direct in mindering gebracht op je aankoop.
Je kunt je cadeaubon verzilveren op de afrekenpagina. Vul de code in bij het vak 'Kortingscode & Cadeaubon'. Het bedrag wordt daarna direct in mindering gebracht op je aankoop.
Controleer eerst of je de kortingscode correct hebt ingevoerd. Werkt de code nog steeds niet? Check dan de actievoorwaarden het kan zijn dat je bestelling niet voldoet aan de voorwaarden van de actie. Als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact met ons op voordat je de bestelling afrondt.
Zolang je bestelling nog niet is verzonden, kunnen we deze voor je annuleren. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact met ons op.
Je kunt je bestelling annuleren als deze nog niet door ons is verzonden. Neem hiervoor contact met ons op. Is het artikel al onderweg? Dan kun je het pakket aan de deur weigeren. Let op: je mag het pakket in dat geval niet eerst openen. Onze bezorgpartner stuurt het pakket dan automatisch naar ons terug. Zodra wij het pakket retour hebben ontvangen, verwerken we de eventuele terugbetaling. Heb je de bestelling toch al ontvangen? Dan kun je deze uiteraard retourneren.
Neem alsjeblieft contact met ons op, zodat we direct voor je kunnen uitzoeken waarom dit gebeurt.
Als de betaling niet succesvol is afgerond, zullen wij de bestelling niet verzenden. Het systeem annuleert de bestelling in dit geval automatisch.
Controleer voor de zekerheid je ongewenste e-mailmap (spam). Zie je daar ook geen e-mail? Als je een account hebt, log dan in en kijk bij je bestelgeschiedenis. Als je daar geen bevestiging ziet, neem dan contact met ons op.
Omdat we elk pakket met zorg samenstellen, hanteren we een verzendtijd van 5-7 werkdagen. Je verzendbevestiging kan daardoor ook iets langer op zich laten wachten. Heb je na 7 werkdagen nog steeds geen verzendbevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Betalen
Je kunt bij ons betalen met iDEAL, Creditcard (Visa, Mastercard, American Express), Shop Pay, Apple Pay, Google Pay, Maestro en UnionPay. Tijdens het afrekenen in de beveiligde omgeving kun je de methode van jouw voorkeur selecteren.
Absoluut. Jouw veiligheid is onze prioriteit. Onze hele website maakt gebruik van een beveiligde SSL-verbinding (te herkennen aan het slotje in je browser). Zodra je gaat afrekenen, word je doorgestuurd naar de 100% veilige en versleutelde betaalomgeving van Shopify Payments of Mollie. Je gegevens zijn dus volledig beschermd.
Bijna alle betaalmethoden die wij aanbieden (zoals iDEAL, Creditcard, Apple Pay en Google Pay) worden direct verwerkt. Zodra de betaling is goedgekeurd, ontvangen wij een bevestiging en kunnen we direct aan de slag met het verwerken van je bestelling.
Nee, we rekenen geen extra transactiekosten voor het gebruik van een van onze betaalmethoden. De prijs die je ziet in de winkelwagen is de prijs die je betaalt (exclusief de eventuele verzendkosten indien van toepassing).
Wat vervelend! Controleer allereerst of het bedrag van je rekening is afgeschreven.
- Niet afgeschreven? De betaling is volledig mislukt en er is geen bestelling geplaatst. Je kunt het veilig opnieuw proberen. Zoals ook op onze bestelpagina staat: als een betaling niet is afgerond, wordt de bestelling automatisch door het systeem geannuleerd.
- Wel afgeschreven (maar geen orderbevestiging)? Neem dan direct contact met ons op. Stuur als het kan een screenshot of betaalbewijs mee, dan zoeken we het direct voor je uit. Probeer de bestelling niet opnieuw te plaatsen.
Op dit moment bieden wij nog geen achteraf betaalmethoden (zoals Klarna of Riverty) aan. Je kunt gebruikmaken van een van de directe betaalmethoden zoals iDEAL of Creditcard.
Verzenden
Wij nemen graag de tijd om jouw bestelling met zorg te verwerken en in te pakken. De verzendtijd varieert per product. De geschatte levertijd vind je op de productpagina, maar bedraagt gemiddeld 5-7 werkdagen. Tijdens feestdagen kan er een vertraging van 1 tot 2 dagen optreden. We doen er alles aan om je pakketje zo snel mogelijk te bezorgen.
Zodra je bestelling is verwerkt door ons, ontvang je per e-mail een verzendbevestiging. Let op: deze wordt niet direct na je bestelling gestuurd, dit kan een aantal dagen duren. In deze e-mail staat de Track & Trace code. Dit is een link waarmee je de zending kunt volgen.
Je kunt kiezen uit de volgende bezorgopties: Standaard zending naar je huisadres of bezorging bij een PostNL-punt.
Wat vervelend dat je een artikel mist. Stuur ons zo snel mogelijk na ontvangst een e-mail met daarin je ordernummer en welk artikel je mist.
Onze excuses! Je mag het verkeerd ontvangen artikel aan ons retourneren. Neem contact met ons op, zodat we samen tot een passende oplossing kunnen komen.
Het spijt ons dat je een defect of beschadigd artikel hebt ontvangen. Neem contact met ons op, zodat we samen tot een passende oplossing kunnen komen.
Je mag ons een e-mail sturen met een foto van de verpakking en je bestelnummer. Wij zoeken dit graag voor je uit en komen zo snel mogelijk met een oplossing bij je terug.
Track & Trace
Je ontvangt de Track & Trace code per e-mail zodra jouw pakket door ons is verwerkt. Omdat wij niet alles direct versturen, kan dit enkele dagen duren na het plaatsen van je bestelling.
Het is goed om te weten dat wanneer jouw Track & Trace code is aangemaakt, je pakket nog niet direct in handen is van PostNL. Je bezorgtijd is daarom niet meteen bekend. We raden je aan de volgende ochtend de status nogmaals te bekijken. Indien de status uitblijft, is jouw pakket nog niet aan een rit toegewezen. Je kunt dit het beste even afwachten. Duurt dit langer dan 2 dagen? Neem dan contact met ons op, zodat we dit voor je kunnen uitzoeken.
Dit betekent dat jouw pakket onderweg is van ons naar het depot van PostNL. De eerste scan wordt namelijk pas in het depot gegeven. Je kunt dit rustig afwachten; meestal is er op de volgende leverdag een levertijd bekend.
Dit betekent dat het pakket succesvol is aangekomen in het sorteercentrum van PostNL. PostNL voert hierna nog een scan uit, waarna je een verwachte bezorgtijd zult zien op de Track & Trace link.
Wat vervelend dat je bestelling onvindbaar is, ook al staat deze als 'bezorgd' gemarkeerd. Dit kan verschillende oorzaken hebben, afhankelijk van hoe het verzonden is.
We willen je vragen om eerst even de volgende stappen te doorlopen:
- Als het om een brievenbuspakketje ging, kan het zijn dat de postbode dit per ongeluk bij de directe buren in de bus heeft gedaan, soms zonder een briefje achter te laten. Vraag alsjeblieft bij hen na of zij iets hebben ontvangen.
- Als het een pakket was dat een handtekening of ontvangstcode vereiste, vraag dan alsjeblieft na of een huisgenoot of familielid het pakket heeft aangenomen en de code heeft gegeven.
Pakket nog steeds spoorloos? Heb je bij buren én huisgenoten geïnformeerd en is het pakket nergens te vinden? Neem dan direct contact met ons op. Wij starten dan onmiddellijk een officieel onderzoek bij PostNL om na te gaan wat er precies is gebeurd met de handtekening, de code of de afleverlocatie.
Word je pakket zichtbaar beschadigd aangeboden door de postbezorger? Weiger dit pakket dan aan de deur en neem direct contact met ons op.
Is het pakket via de brievenbus binnengekomen of heb je het al aangenomen? Neem dan contact met ons op (maak indien mogelijk eerst foto's van de schade aan de doos).
Ontvangstcode
Voor pakketten die extra beveiliging vereisen gebruiken we een unieke ontvangstcode. Dit is een code die je aan de bezorger moet geven als bewijs van ontvangst. Het zorgt ervoor dat het pakket alleen aan jou, of iemand op jouw adres, wordt overhandigd en niet bij de buren wordt achtergelaten.
Je ontvangt deze code (meestal 4 cijfers) per e-mail, direct van PostNL, zodra je pakket is gesorteerd en klaargemaakt voor bezorging. Deze code staat vaak in dezelfde e-mail als je definitieve Track & Trace-informatie en het bezorgtijdvak. Controleer eventueel ook je spam-map (ongewenste e-mail).
Omdat het pakket niet bij de buren mag worden afgeleverd, zal de bezorger het pakket weer meenemen. In de meeste gevallen gaat het pakket direct naar het dichtstbijzijnde PostNL-punt. Je kunt het daar (meestal de volgende werkdag) ophalen. Let op: je hebt dan vaak de code én een geldig legitimatiebewijs nodig om het pakket mee te krijgen.
Nee. De Track & Trace-code (die vaak begint met '3S' of 'JVGL') gebruik je om je pakket online te volgen. De ontvangstcode is een kortere code (bijv. 4 cijfers) die je uitsluitend aan de deur aan de bezorger geeft om het pakket fysiek in ontvangst te nemen.
De code staat in de e-mail die je van PostNL hebt ontvangen over de bezorging. Zoek in je inbox naar e-mails van PostNL rond de tijd van je bestelling. Kun je de code echt niet meer vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice, dan proberen wij de code voor je te achterhalen.
Retourneren
Nee, retourneren is niet kosteloos. De retourkosten bedragen € 4,25 voor een brievenbuspakket en € 6,80 voor een klein pakket. Je retourzending is hiermee direct verzekerd. Daarmee willen we samen verspilling tegengaan. We helpen je graag om direct de juiste keuze te maken, bijvoorbeeld met onze maattabellen en verbeterde productafbeeldingen, om te voorkomen dat je een artikel moet terugsturen. Wil je toch iets terugsturen? Meld je retour dan aan via ons retourportaal.
Je ontvangt binnen 10 werkdagen na ontvangst van je retourzending een bevestiging per e-mail. Het volledige aankoopbedrag (inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending) wordt uiterlijk binnen 14 dagen na de verwerkingsbevestiging teruggestort.
Wij ontvangen het artikel graag retour zoals je het hebt ontvangen. In de meeste gevallen zal een los kaartje geen probleem zijn, maar we dienen het artikel eerst te beoordelen om te bevestigen of we je het gehele aankoopbedrag kunnen terugbetalen.
Je kunt je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. Om je retour succesvol te verwerken, hanteren we de volgende voorwaarden:
- Uitzonderingen: Gepersonaliseerde artikelen (zoals sieraden met gravure of maatwerk) kunnen helaas niet geretourneerd worden.
- Staat van het artikel: Het artikel moet ongebruikt, onbeschadigd en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele productverpakking zitten.
- Procedure: Meld je retour altijd vooraf aan via ons retourportaal.
- Verpakking: Zorg ervoor dat het artikel goed is verpakt in een stevige verzenddoos. Dit voorkomt schade tijdens het transport terug naar ons.
Nee, cadeaukaarten kunnen niet geretourneerd of ingewisseld worden voor geld.
Als je een bestelling retourneert die (deels) met een cadeaukaart is betaald, krijg je een nieuwe cadeaukaart van ons voor het desbetreffende bedrag. Heb je zowel met een cadeaukaart als een andere betaalmethode betaald? Dan krijg je een nieuwe cadeaukaart en wordt het resterende bedrag teruggestort via de andere betaalmethode.
Reparatie
We doen ons best je sieraad zo snel mogelijk te repareren. Gemiddeld duurt dit 2 tot 6 weken. In uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld als we een specifiek onderdeel moeten bestellen bij onze leverancier, kan de reparatietijd oplopen. Als dit gebeurt, brengen we je hier uiteraard direct van op de hoogte.
Ja, de verzendkosten voor het opsturen van je reparatie naar ons zijn voor eigen rekening. We vragen je vriendelijk om het sieraad zorgvuldig en stevig te verpakken, zodat het goed beschermd is tijdens het transport.
Het verzenden van je reparatie is op eigen risico. Dit betekent dat Clary niet verantwoordelijk is als het pakketje zoekraakt of beschadigt tijdens het transport naar ons. Onze tip: Vraag op het postkantoor altijd om een verzendbewijs met een Track & Trace code. Zo kun je de zending zelf volgen en is er bewijs van verzending. Bewaar dit bewijs goed!
